Problemer med global moderator rettigheter [løst]

Alle spørsmål vedrørende phpBB 3.x stilles i dette forumet. Husk at vi IKKE gir support til uoffisielle versjoner av phpBB, det er kun versjoner lastet ned fra phpBB.com eller her fra phpBB.no som gis hjelp til. Oppdater alltid til siste versjon før du spør om hjelp.
Forumregler
Support til phpBB 3.x gis i dette forumet.
Om du har spørsmål angående oppdatering/oppgradering/konvertering, så spør i riktig underforum. Diskusjon rundt phpBB 3.x, modifikasjoner eller design gjøres i andre forum. Altså, kun vanlige supportspørsmål til phpBB i dette forumet.
Svar
Espenhh
Super-Poster
Super-Poster
Innlegg: 196
Registrert: 16. mar 2003, 19:25
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: Problemer med global moderator rettigheter

Legg inn av Espenhh » 25. mai 2007, 22:31

Last ned den rykende ferske språkpakka (5 min gammel nå) der hele rettighetssystemet er oversatt, og hvis du ikke forstår det da, så spør du igjen ;)-
Hilsen Espen
:D Smil til verden, så smiler verden til deg! (Forhåpentligvis)

Brukeravatar
NoName
Mini-Super-Poster
Mini-Super-Poster
Innlegg: 50
Registrert: 23. apr 2005, 20:17
Kontakt:

Re: Problemer med global moderator rettigheter [løst]

Legg inn av NoName » 30. mai 2007, 19:59

Sliter med det samme jeg også. Moderatorne fpr ikke annonsert eller prioritert innlegg.
Hva var feilen hos deg?
Bilde

Brukeravatar
NoName
Mini-Super-Poster
Mini-Super-Poster
Innlegg: 50
Registrert: 23. apr 2005, 20:17
Kontakt:

Re: Problemer med global moderator rettigheter [løst]

Legg inn av NoName » 30. mai 2007, 22:18

Det høres jo tungvindt ut. Skal det ikke fungere med en gang man gir moderatoren de rettighetene da?
Er dette en feil i phpBB 3?
Bilde

Espenhh
Super-Poster
Super-Poster
Innlegg: 196
Registrert: 16. mar 2003, 19:25
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: Problemer med global moderator rettigheter [løst]

Legg inn av Espenhh » 31. mai 2007, 00:33

Globale moderatorer har moderatortilgang til alle forumene ja...
Hilsen Espen
:D Smil til verden, så smiler verden til deg! (Forhåpentligvis)

Espenhh
Super-Poster
Super-Poster
Innlegg: 196
Registrert: 16. mar 2003, 19:25
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: Problemer med global moderator rettigheter [løst]

Legg inn av Espenhh » 31. mai 2007, 14:12

Eh, jo :P Bare du som tolker meg feil. (er enig i at jeg kanskje var litt uklar)... Globale moderatorer HAR moderatortilgang til alle forumer. Men hvis de ikke kan komme seg inn i forumet, så kan de heller ikke få utøvd sin makt. En analogi: det hjelper lite at jeg har rett til å arrestere folk i USA hvis jeg ikke har rett til å krysse grensen for å komme meg inn der :P

Moderator-rettigheter fungerer slik at globale rettigheter overskriver lokale rettigheter, UANSETT hva de er satt til... To eksempler...
2.JPG
Her er alle lokale satt til NEI, men dette blir overskrevet av JA'en til de globale rettighetene
(77.01 kiB) Lastet ned 440 ganger
1.JPG
Her er det satt opp slik at en av de lokale rettighetene er satt til ALDRI, men når globale er JA, så overskriver dette likevel de lokale rettighetene...
(77.1 kiB) Lastet ned 438 ganger

Men som du sier, du må i tillegg til dette OGSÅ gi brukerene rettigheter til å delta på brukernivå i forumet. Dette er satt opp slik på grunn av at globale moderatorer ikke automatisk skal ha tilgang til alle forumer, f.eks kan mange ønske å ha egne private forumer for f.eks adminer eller andre spesielle grupper.. Så som Fiko sier, det enkleste er å kopiere rettighetene fra et lignende forum når du lager et nytt forum. Husk at dette forumet bør ha rettighetene satt på en gunstig og fornuftig måte (hint: rettigheter satt på gruppenivå, og ikke brukernivå), ellers lager du et salig kaos for deg selv ;)-

Og en siste ting; muligheten for å gi advarsler og utestenge brukere finner kun i rettighets-delen til GLOBALE moderatorer, ikke vanlige...
Hilsen Espen
:D Smil til verden, så smiler verden til deg! (Forhåpentligvis)

Svar