Gode råd til ditt phpBB-forum

I dette forumet ligger det guider til ulike ting relatert til drifting av phpBB 3.x.
Forumregler
I dette forumet skal det KUN være guider, altså skal førsteposten i et emne være en guide. Hvis du ser noen som poster et supportemne her, så vær vennlig å rapportere det, så flytter vi det.

Personer som er flinke til å bidra med guider i forumet her vil bli prioritert når vi senere skal reorganisere supportergruppen her på phpBB.no.
Svar
Espenhh
Super-Poster
Super-Poster
Innlegg: 196
Registrert: 16. mar 2003, 19:25
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: Gode råd til ditt phpBB-forum

Legg inn av Espenhh » 25. mai 2007, 19:40

Syns ikke du skal slette det, det er et godt tips! Selv prøver jeg å unngå linkeskift før og etter quote, list og code-tagger nettopp av denne grunnen... Gjør ting mer kompakt. (om man ønsker luft, så er det selvsagt lurt å bruke linjeskift, men ved mange sitater blir det veldig mye dødplass)
Hilsen Espen
:D Smil til verden, så smiler verden til deg! (Forhåpentligvis)

Brukeravatar
Rødøye
Super-Poster
Super-Poster
Innlegg: 143
Registrert: 17. feb 2004, 12:21
Sted: Stavanger
Kontakt:

Re: Gode råd til ditt phpBB-forum

Legg inn av Rødøye » 31. mai 2007, 12:50

tomas skrev:Gå foran med et godt eksempel: pgså god bruk av BBCodes: Koder som quote, code og list bør skrives på en linje, da phpBB bruker PHP-funksjonen nl2br() som gjør at alle linjeskift blir til en <br>-HTML-tagg. Eksempel på god bruk av BBCodes:
:)-
Per ardua ad astra
Bilde | Bagateller.com

Brukeravatar
pippin
PhpBB-frelst
PhpBB-frelst
Innlegg: 383
Registrert: 9. mai 2006, 19:41

Re: Gode råd til ditt phpBB-forum

Legg inn av pippin » 3. jan 2008, 14:39

Dette fungerer på mange forum men når du også har internasjonale brukere og mange kategorier du bør ha med så funker ikke dette.
Men til det jeg egentlig vil spørre om er hvordan i søttan klarer dere å sitere flere enn bare en? dette har jeg lurt på lenge da jeg ikke skjønner dette :oops:

Brukeravatar
pippin
PhpBB-frelst
PhpBB-frelst
Innlegg: 383
Registrert: 9. mai 2006, 19:41

Re: Gode råd til ditt phpBB-forum

Legg inn av pippin » 3. jan 2008, 16:19

Tomas skrev:Når du skriver et nytt innlegg, er det en oversikt over alle innleggene under. Bruk sitatknappene der ;)
ha ha ha var det så enkelt ;)- Men fungerer dette også på andre boards som Invision og Burning Board foreksempel?

Svar